Tiedote työelämälle korttikoulutuksista

Aiemmin voimassa olleita rajoituksia lähdetään hallituksen ohjeistuksen mukaan purkamaan vaiheittain. Lähiopetukseen palataan WinNovassa hallitusti ja porrastetusti. Tiedote päivitetty 6.5.2020.

Noudatamme ja seuraamme WinNovassa viranomaisten voimassa olevia ohjeita.

Korkeintaan 50 hlö:n yrityskoulutukset (ml. kortit ja passit) mahdollistetaan 1.6. alkaen.

Toteutuksissa otetaan huomioon hygienia- ja turvallisuusohjeet.

Huom. Viranomaisilla ja järjestöillä voi olla lisäksi omia huomioitavia linjauksia, jotka vaikuttavat osaltaan ko. korttikoulutusten toteutuksiin ja järjestelyihin.

Kuljetusalan ammattipätevyyden jatkokoulutus

Kuljetusalan ammattipätevyyden jatkokoulutuksia voi suorittaa nyt myös verkossa. Valittavana on ennakoiva ajo, turvallinen työympäristö, logistiikkaturvallisuus, inhimillisten tekijöiden vaikutukset ja toiminta hätätilanteissa sekä Scania polttoainetalous, maantieliikenne.

Lisätietoja ja ilmoittautuminen tämän linkin kautta(avautuu uuteen ikkunaan)

Tulityökortit/SPEK (05/2020)

mm.

– Tulityötoimikunta on päättänyt, että tulityökurssin teoriaosuuden etäkoulutus mahdollistetaan toukokuusta alkaen kaikille koulutusorganisaatioille – ja kaikissa koulutuksissa.

– Teoriaosuuden suorittamisen jälkeen kurssilaisen tulee suorittaa kolmen viikon aikana läsnäolokoulutuksessa suojausharjoitus, alkusammutusharjoitus ja tentti, osallistujia käytännön harjoituksissa ja tenteissä voi olla enintään kuusi kurssilaista. Osallistujien turvallisuus tulee varmistaa lähiopetuksen yhteydessä.

– Tulityökorttikoulutusta on mahdollista toteuttaa kokonaan myös läsnäolokoulutuksena. Tällöin osallistujia voi olla enintään kuusi kurssilaista.

Työturvallisuuskeskus (28.4.2020)

mm.

– Kaikille avoimet lähikoulutukset kielletään. Kurssinjohtajien ja koulutuksenjärjestäjien tulee poistaa kurssi-ilmoitukset mahdollisimman pian järjestelmästä, lukuun ottamatta webinaari-toteutuksia. Nämä menettelyt ovat voimassa 31.5.2020 saakka. Webinaarimuotoisia koulutuksia voi järjestää vuoden 2020 loppuun asti. Tämän vuoden osalta lähikoulutukset mahdollistetaan webinaaritoteutusten rinnalla sitten, kun se on terveellistä ja turvallista.

Lisätiedot

WinNovan yhteyshenkilö ottaa yhteyttä jo sovittujen koulutusten toimenpiteiden osalta.

Hakeutuminen ja lisätiedot WinNovan lyhyt- ja korttikoulutuksista www.winnova.fi/korttikoulutukset(avautuu uuteen ikkunaan)