Tiedote 7.11.2022 WinNovan uusi toimitusjohtaja valittu

Juha Miikkulainen on valittu Länsirannikon Koulutus Oy WinNovan toimitusjohtajaksi.

WinNovaan Miikkulainen (53) siirtyy Business Finlandin palveluksesta, jossa hän parhaillaan toimii Lähi-Itä ja Afrikka -regioonan aluejohtajana. Tätä ennen hän on asunut viisi vuotta Malesiassa vastaten Business Finlandin Kaakkois-Aasian ja Intian toiminnoista. Aiemmin urallaan Miikkulainen on työskennellyt muun muassa Pori Jazz Festivalin toimitusjohtajana, tukenut suomalaisten yritysten kasvua kansainvälistymiskonsultin roolissa Finprossa, ollut mukana matkapuhelinten lisäarvopalveluita tarjoavassa start-up yrityksessä ja työskennellyt Nokiassa kahden eri puhelinmallin tuotepäällikkönä. Hänellä on vahva kokemus yksityisen ja julkisen sektorin rajapinnassa toimimisesta, yritysten kansainvälistymisestä, johtoryhmätyöskentelystä sekä strategioiden tuloksellisesta ja systemaattisesta toteuttamisesta sidosryhmien kanssa. Koulutukseltaan Miikkulainen on kauppatieteiden maisteri.

Juha Miikkulainen aloittaa uudessa tehtävässään 16.1.2023.

”Olen erittäin innoissani päästessäni aloittamaan työt WinNovan tiimin kanssa. Olemme tärkeällä asialla, sillä hoidamme arvokasta tehtävää. Ammatillisella koulutuksella on merkittävä asema koko Suomen kansantaloutta ajatellen. Osaaville työntekijöille on yhä suurempi tarve tulevina vuosina. Ketterä työelämälähtöisyys on edellytys onnistuneelle tarvepohjaiselle koulutukselle ja sen merkitys tulee tulevaisuudessa luultavasti korostumaan entisestään. Henkilöstön ja oppimisympäristöjen roolia ei voi kyllin korostaa osaavien ja motivoituneiden opiskelijoiden koulutuksessa.

Pitkäaikainen toimitusjohtaja Lasse Schultz johtoryhmineen sekä WinNovan hallitus on tehnyt hienoa työtä koulutuksen laadun ja vaikuttavuuden suhteen sekä taloudellisten edellytysten varmistamiseksi. Tästä on hyvä jatkaa eteenpäin ja aloittaa yhteinen matka WinNovan henkilöstön, opiskelijoiden ja lukuisten eri sidosryhmien kanssa”, kertoo Juha Miikkulainen.

” WinNovan toimitusjohtajan tehtävä herätti laajasti kiinnostusta ja hakemuksia tuli kaikkiaan 60 kappaletta. Hakijajoukko oli korkealaatuinen ja olemme erittäin tyytyväisiä valintaamme. Juhan laaja kokemus liike-elämän ja julkisen sektorin rajapinnalla toimimisesta oli vakuuttavaa. WinNova tulee saamaan hänestä strategisesti vahvan, mutta ennen kaikkea ihmiskeskeisen toimitusjohtajan, joka johtaa edestä esimerkillään”, kuvailee WinNovan hallituksen puheenjohtaja Jarno Valtonen.

WinNovan pitkäaikainen toimitusjohtaja Lasse Schultz eläkkeelle

Lasse Schultz (64) aloitti yhtiön ensimmäisenä toimitusjohtajana vuonna 2009, kun Porin, Rauman ja Laitilan kaupungit sekä Porin Aikuiskoulutussäätiö siirsivät ammatillisen koulutustoimintansa perustamaansa osakeyhtiöön.

”Voin hyvillä mielin jättää viestikapulan seuraajalleni. WinNovalla on hyvät omistajat, erinomainen johtoryhmä sekä sitoutunut ja osaava henkilöstö. Oppilaitos on vakiinnuttanut asemansa Suomen johtavien ammatillisen koulutuksen järjestäjien joukossa. Taloutemme on vakaalla pohjalla, mikä mahdollistaa toiminnan edelleen kehittämisen myös rahoitushaasteiden keskellä”, Lasse Schultz toteaa lopuksi.

WinNova on Suomen suurin osakeyhtiömuotoinen ammatillisen koulutuksen järjestäjä, jonka henkilöstön määrä on noin 600 ja koulutusvolyymi noin 5000 opiskelijatyövuotta. WinNova järjestää toisen asteen ammatillista perus-, ammatti- ja erikoisammattitutkintoon johtavaa koulutusta sekä monipuolista täydennyskoulutusta eri aloille.